maanantai 8. huhtikuuta 2013

25 asiaa

Bongasin erään somelandialaisen sivustolta perinteisen "25 asiaa sinusta - kerro 25 faktaa itsestäsi ja haasta 25 kaveriasi mukaan plaaplaa". Noh, koska on maanantai ja työt jumittaa, näpertelen tällaisen haasteen tänne. Mulla raukalla kun ei ole 25 lukijaa ainakaan julkisesti, niin kopiointi vapaus kaikille. *sniisk*

1. En ole vetänyt kunnon kännejä vuoden 2011 jälkeen. Syynä megaluokan krapulan pelko ja ehkä järki ja itsesuojeluvaistokin ovat kasvaneet. Alkoholi ei vaan enää maistu kuten joskus teinivuosina satunnaisia saunasiidereitä lukuunottamatta.

2. Rakastan pyöräilyä ja tänä keväänä ostan uuden sykkelin, vaikka siinä menisi viimeiset siemenperunat. Nykyinen mummopyörä ei oikein sovellu matkan ajamiseen, mutta kaupunkioloissa se on peto!


3. Olen maatilan kasvatti, vasikkakarsinassa vasikoiden kanssa kasvanut ja maatalon töihin pienestä asti oppinut. Onnellinen ja hyvä lapsuus, ei ollut äiti passaamassa ja leikkimässä kaverina, vaan omatoimiseksi piti oppia. Kiitokset hälle sitä, sillä läsnä hän aina on ollut, vaikka tilalla kiirettä on. 

4. Tykkään työstäni ja minulla on loistavat työkaverit.

5. Olen huhtikuun lapsi, horoskoopiltani oinas ja luonteeni kuvauksen voi lukea ko. horoskooppimerkin kuvauksesta. Totta joka sana. 

6. Facebookkaan liikaa ja se ärsyttää. Erosin jo kertaalleen koko naamakirjasta juuri siksi, että se addiktoi ihmisen. Heikkona ihmisenä heilun siellä ja päivitykseni ovat pöljiä. Myös kyttääminen on taas lisääntynyt, tarttis tehdä jotain. 

7. Minulla on liikaa vaatteita ja kenkiä. Olen tällä hetkellä ostolakossa - vain pakolliset asiat sallitaan (esimerkiksi uudet alusvaatteet, kun entiset lahoavat) mutta ei mitään "oi vitsi miten ihana, pakko saada" - tyylisiä ratkaisuja. 

8. Tykkään kirppistellä, se on kivaa! Pukeudun sitten välillä kuin rököpuola, mukahauskasti kirpparilöytöjä ja uusia vaatteita yhdistellen. Kannatan kierrätystä muutenkin. 

9. Inhoan käsitöitä; en koskaan oppinut ompelemaan ompelukoneella, ainoastaan katkomaan neuloja, en virkkaa, en neulo, en askartele.. Se ei ole minun juttu, nämä sormet on luotu sirkkeliä ja moottorisahaa varten, ei pienille asioille. 

10.Haluaisin hankkia vanhan nukkekodin ja kunnostaa sen uudenveroiseksi. Taidan olla kusessa, ks. edellinen kohta. Silti, siinä olisi haastetta ainakin.. 

11. Rakastan lukemista, etenkin suomalaisia kirjoja. Enni Mustonen on suosikki ja Tuija Lehtinen pitää vahvasti kakkospaikkaa. Jännitystä ja fantasiaa en jaksa lukea. 

12. Harrastuksista sen verran, että geokätköily,lavatanssit, pyöräily & hiihto, marjastaminen ja remonttihommat ovat niitä mieluisimpia. Sitten tulee jotain semihauskoja kuntosali ja zumbajuttuja. 

13. Minut tekee onnelliseksi seuraava näkymä: pitkän kevään ja pitkän päivän jälkeen pellot on saatu kylvettyä ja tasattua, olet itse käynyt saunassa ja katselet auringon laskiessa niitä peltoja, pieni utu nousee jo metsänrajasta ja linnut laulaa hiljaa. Iloitset siitä, että taas kaikki on tehty ja kasvun ihme saa tapahtua. Sitä ei tajua, ennen kuin sen kokee.

14. Olen piilostressaaja. Näennäisesti kaikki on hyvin, mut oikeesti stressihormoonit on luokkaa miljoona ja mietin asioita, vatvon ja kääntelen. 

15. Sananlaskut, kirjojen ja tv-sarjojen lausahdusten käyttö ovat arkipäivää puheessani. Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn.

16. Uskon, että rakkaus tekee rohkeaksi. Jumalaan en oikeastaan usko, mutta jonkinlainen usko siihenkin suuntaan on olemassa. Samoin sielunvaellukseen ja kuoleman jälkeiseen elämään. 

17. Minulla on yksi tatuointi ja haluan toisen. 

18. En pidä tämän ajan naisihanteesta, siinä on jotakin sairaanloista ja ahdistavaa, mutta silti sitä tavoittelee alitajuntaisesti itsekin. 

19. Valokuvaaminen on mun juttu ja haluaisin opiskella sitä. Viihdyn kameran takana, mutta inhoan olla itse kuvissa.

20. Mielestäni minulla on hyvä huumorintaju, mikään asia ei ole niin vakava etteikö sille voisi nauraa, ei edes kuolema. Nauran myös itselleni ja sovitan ironiaa ja ivaa itseäni kohtaan, josta kaikki eivät pidä. Se vaan on helpompaa sivaltaa ensimmäisenä itseään, ei muitten sanat enää satuta. 

21. 10 vuoden seurustelun aikana olen rakastunut mieheeni uudestaan varmaan 20 kertaa, viimeisimmäksi eilen, kun tajusin taas, miten kivaa on tehdä työtä yhdessä. 

22. Luen välillä ihan pöljiä blogeja ja jään niihin koukkuun, mutta en elämän kuuna päivänä kehtaisi paljastaa, että minä(kin) niitä idioottimaisuuksia luen. 

23. Haluaisin kirjoittaa kirjan. Kirjoitin lapsena novelleja ja runoja sekä pidempiä tekstejä, joskin ne matkivat aikalailla silloisia kirjoja, joita luin.. silti, se olisi hienoa. En tiedä, koska aloittaisin tämän projektin. 

24. Maaseutu on minulle tärkeää ja en tahdo, että se autioituu. 

25. Haluan opiskella lisää! Sekä tätä alaa että jotain muuta. Olisi ihana lukea ravitsemustiedettä, kasvatustieteitä, lisää maataloutta, valokuvausta, viestintää.. 

Sellaiset 25 asiaa tällä kertaa. Mitä sinä kerrot itsestäsi?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti