lauantai 4. toukokuuta 2013

Musiikki

Minulle ei annettu laulutaitoa, lähinnä vaan suunsoittotaito, eikä minulla ole musikaalisuuden lahjaa sitten pätkääkään. Lapsena pimputin pianoa, mutta sekin jäi kiitos juopon soitonopettajan. Silti musiikki on minulle tärkeää.

Teini-iässä tärkeitä bändejä olivat etenkin Children of Bodom, Sentenced, Stratovarius, AC/DC, HIM.. sukkahousuhevistä rääkymiseen, sanoi äiti ja pudisteli päätään minun angsteilleni. Sitten sekaan sotkin sopivasti lavatanssimusiikkia, koska tanssimisesta tykkäsin jo silloin. Välillä taas ysärihittejä ja radiohittejä. Huomattavaa on, että tuolla korpikuusen kannon alla modeemiyhteyden päässä ei paljon netistä musiikkia kuunneltu ja levyt, voi että ne oli arvokkaita jos sellaisen onnistui itselleen saamaan! Ehkä siksikin oli vähän rajoittunutta tuo musiikki.

Kotoa pois muutettuani musiikki on ollut tärkeää liikunnan ja etenkin tanssin yhteydessä. Voi vitsit, mie tykkäisin niin tanssia, vaikka näytänkin ihan sammakolta tehosekoittimessa. Ihan sama onko se lavatanssia vai jotain omia veivailuja vai zumbaa, tanssi on kivaa!
Musiikki on lisäksi tärkeää autolla ajaessa. Pysyn hereillä pitkillä matkoilla ja tarpeeksi kun laittaa mankkaa kovemmalle, ei kaikki epämääräiset kolinat ja kilinät kuulu autosta...
Musiikki soi myös siivotessa. Ja välillä töitä tehdessä.

Tällä hetkellä olen sekakäyttäjä tuon musiikin suhteen eli melkeinpä kaikki menee. Irkkumusiikkiin olen tykästynyt viimeisen parin vuoden aikana. Tämä esimerkiksi on hauska irkkulurittelu ja kyllä, tämä on elokuvasta Titanic. The Rumjacks on mielestäni myös hyvä, puhumattakaan Flogging mollyn biiseistä tai Dropkick Murphysistä.
Sitten siellä minun musiikkini osuudessa paikkaansa pitävät Kotiteollisuus ja Sonata Arctica sekä toisaalta taas Pink, Suvi Teräsniska, Johanna Kurkela ja Anna Puu. Sujuva sekamelska, vähän niinkuin minun ajatukset muutenkin. Enkä jaksa niin uskollisesti olla minkään genren perään. Ainoa mikä ei ole koskaan kolahtanut eikä oikein kolahda vieläkään, on räppi. En tiedä, jos haluan olla kaikkea kuunteleva, niin tuon kanssa on vielä treenit kesken. Ooppera on kyllä hyvänä kakkosena.

**
Tämä ihana blogger oli heittänyt päiväykset perseelleen, vaikka mielestäni eilen oli 2.5 ja päivitin silloin tuon rintaneulahässäkän. Korjasin päiväykset nyt, katsotaan miten jatkossa menee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti